Tuesday 25 February 2014

Persediaan bersalin : CHECKLIST

Hari ini check up untuk 37 weeks for my second baby. Alhamdulillah semuanya ok. Ada rutin check up dengan doc dan scan tadi. Terkejut dengar anggaran berat baby 3.2kg. Siap cakap kat doc 'beratnya..'.hehe. Mana tak nya, iffah dulu keluar pun 2.3kg je. Apa pun syukur sebab semuanya ok..tunggu masa je,dah boleh bersalin bila-bila  je ni. Rasa tak sabar tapi takut..:)

Sebelum pergi klinik tadi kemas-kemas barang baby. Rasanya cukup la apa yang ada. Iffah punya dulu pun ada lagi dan weekend hari tu dah tambah lagi sikit-sikit untuk baby. Barang mummy je belum kemas lagi. Masa iffah dulu ada senaraikan barang-barang untuk persediaan bersalin untuk checklist tapi ntah mana pula perginya..so,hari ni tanya la balik kat en.Google list yang baru. Dapatlah yang kat bawah nie.. 


Cantik dan warna-warni

Menarikkan checklist ni..Boleh la jadikan rujukan untuk mummy dan bakal-bakal mummy yang tengah buat persedian untuk bersalin. Ambil la mana yang penting dan perlu..tak semestinya nak kena ada semua macam checklist kat atas ni. Checklist ni cuma untuk membantu. Nanti takut terlepas yang penting pulak..Haa, satu je takde kat sini.cuba teka apa dia?? BUKU MERAH IBU MENGANDUNG..tu penting kena bawa pergi hospital yer..:)

Ok lah..Harap dipermudahkan masa bersalin nanti. Pengalaman kedua tapi masih rasa takut. Moga checklist ni dapat membantu ibu-ibu yang bakal bersalin..Semoga selamat dan ceria menyambut kelahiran orang baru. Our Little Khaleef!


No comments:

Post a Comment

Next Post Next Post Next Post